warning snapchat youtube instagram facebook tune chevron Quotes

Fåglasång – En framgångssaga

Hästlycka.se

Fåglasång – En framgångssaga

Patrick Jacobsen är en av många företagare som valt Hästlycka som marknadsföringskanal. Han driver och äger Fåglasång tillsammans med sin fru Ingela som är VD. Framgångsreceptet är tydligt. Leverera i tid, ha prisgaranti och bra kvalitet på produkterna.

Hur kom det sig att ni startade Fåglasång?

Det var 2000 och vi hade hästuppfödning och fick åka runt på olika ställen för att köpa in det vi behövde. Eftersom det var så tidskrävande föddes en idé om att samla allt en hästägare behövde på ett och samma ställe. I maskinhallen sålde vi foder, gårdsplanen strö och på källarplanet i huset sålde vi hästprylar. När vi hade lager i hela boningshuset var det dags att bygga en ny butik. 2005 slog vi på stort och byggde en lokal på 450 kvm, detta resulterade i en av Sydsveriges största butiker.

 

 

Men idag har e-handeln blivit en succé. Vi stängde butiken i juni för att helhjärtat satsa på att bli en av Sveriges ledande butiker på nätet. Butiken är idag vårt lager.

 

Hur länge har ni haft butik på nätet?

Vi startade lite blygsamt 2004 med e-handel och det var mest en viktig marknadsföringsplattform och det skedde väldig lite försäljning på nätet. Men det var först 10 år senare, när vi synkade vårt lager, som det blev på allvar. Det var då vi tog tag i näthandeln på riktigt.

 

Eftersom vi nu har hela Sverige som marknad ger det oss även möjlighet att utveckla våra egna produkter på ett helt annat sätt. Novasport är vårt varumärke för ridsportsprodukter och NovaLine är vår läderserie. Här ser vi att efterfrågan blir större och större eftersom vi på ett effektivt sätt kan utveckla och förbättra produkterna med hjälp av våra kunder som använder våra produkter mycket både i vardagen och på tävling.

 

Vad fick er att använda Hästlycka som marknadsföringskanal?

För det första så var första intrycket väldigt bra. Modernt och fräscht. Sen är gränssnittet fantastiskt vilket gör det enkelt att lägga upp annonser. Oavsett om man är en nätbutik som vi, en ridanläggning, hovslagare, säljer tjänster eller produkter så driver ni in rätt målgrupp. Det är otroligt värdefullt. Priset är heller ingen tröskel med tanke på vad man får och vilka möjligheter man har att exponera sitt företag och sina produkter eller tjänster. För oss är det en självklarhet att vara med i de kanaler där vi får en chans att synas och höras. På Hästlycka kan man till och med påverka hur mycket man vill synas så vi är inte förvånade över att responsen är såpass bra bland företagen. Vi hoppade på tåget utan att blinka när erbjudandet kom.

 

Har ni något ni vill säga till våra läsare?

Ja faktiskt! Då ni som jag, gillar och använder Hästlycka, ger vi er en egen kod som ni kan använda i vår butik. Koden: hastlycka18 ger er 10% rabatt fram till årsskiftet. Hoppas du blir nöjd med oss!

 

Vi tackar Patrick för pratstunden och önskar honom lycka till!

 

Här kan ni se Fåglasångs sida på Hästlycka >>

 

 

 

 

Kommentarer